Ångest..

Låg sömnlös i flera timmar igår igen. Mycket tid att fundera på...något jag bara inte kan få nog av just nu. För det är ju mycket att tänka på. Igår skrev jag att jag var så glad att nästan allt fungerade så bra. Idag känns det inte alls så bra.
  

Sedan kan jag ju helt enkelt inte skriva här utan att uttrycka mina känsor för melodifestivalen. Och innan jag gör detta vill jag varna er som älskar detta evenemang, för jag tänker såga det mitt itu.
 Till att börja med får jag säga att jag nästan log lite inombords när det gick dåligt för sverige. För det är ju faktiskt precis såhär det varit de senaste åren. Tidningarna hyllar vår låt som en favorit och alla är segervissa ända tills de tre första länderna lagt sina poäng, och vi fortfarande har noll. Faktum är att vi igår nästan uteslutande fick poäng av länder som ligger nära oss eller länder där det bor mycket svenskar. Förutom malta då (Goddag yxskaft?).
 Anledningen till att det går så dåligt är förövrigt att vi fortfarande gör samma schlagerdängor som funkade så himla bra på ABBA´s tid. Men musiken har utvecklats. Och publiken är inte densamma.
 Därtill kan jag erkänna att jag var mer klistrad vid rutan när piraterna från lettland dansade runt på scenen än när Perelli, stel, smal och monstersminkad stapplade fram på sina 3 dm höga klackar och sjöng om hjältar. I övrigt vill jag också säga att Spanien eller Frankrike var riktigt underhållande och fick mig att le med hela ansiktet.
 Det är bidrag som dessa som fick mig att överhuvudtaget överleva gårdagen!
 Sedan skall kommentatorerna naturligtvis ha en stor klapp på axeln för sina små kommentarer om allt och alla. Björn Gustavsson var också på hugget, och man måste säga att det är lite modigt och korkat att göra så inför 100 miljoner tittare. Men framför allt är det hysteriskt roligt.



Funderar på att skaffa en ny mailadress. Det vore ett bra sätt att bli av med alla nötter jag har en gång för alla. Jo precis, du som just skrev till mig. Det är folk som dig jag menar.



Just det. Jag fick frågor om vart jag skulle åka bort efter gårdagens inlägg och lite pank och panikslagen svarar jag nu:
 Gran canaria 04/06-18/06 samt 20/06-30/06. Lots of fun!
 Efter viss efterforskning har jag kommit fram till att jag kommer ha cirka 1500 i reskassa under 3 veckors semester.  Därför:

Kram                                                     -    10 Kronor
Klippa gräsmattan                             -     200 kronor
Putsa fönster(så jävla jobbigt)        -     200 000 kronor

Öppen för förslag angående andra tjänster bara priset är rätt!



Come whhw emoC
.yam taat may.



Kommentarer
Postat av: Ina

Sysling (: Kul att läsa din blogg (;
ta gärna med mig ner till Gran Canaria :D haha
Hoppas du mår bra, sköt om dig / Ina

2008-05-25 @ 13:11:25
Postat av: Hanna

haha, jag kan bara ge dig en kram
och 10 spänn... tyvärr :P

2008-05-25 @ 14:17:13
URL: http://hannasfantastiskablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0