Ensam med mina tankar...

Inte så vanligt att jag skriver här helt utan ämne. Oftast är det ju någon blomma, maträtt, lampa eller inredningsidé som skall visas upp...Helt klart manliga ämnen om jag får säga det själv. Men sarkasmer åsido!

 Sitter och lyssnar på lite trevlig musik...Ni får jättegärna lyssna samtidigt som ni läser för att komma in i rätt stämning...



Surfade iväg till lunarstorm lite...Läste en del gamla dagbokinlägg och jag kunde helt enkelt inte sluta le. Allt handlade om tjejer...Jag var helt galet förälskad eller bara oerhört olyckligt förälskad....Och jag måste säga att det är alldeles för lite känslor här. Kanske både på gott och ont.
 Jag kan ju inte utelämna mig på samma sätt nu som då tyvärr. Jag skulle aldrig våga. Något jag bevisat för mig själv de senaste tre åren.
Och jag skulle troligtivs ångra mig ganska snart efteråt ändå. För det gör man ju när allt går fel.
 Ibland är man sugen på att kasta sig in i något nytt. Men det finns ju alltid så många frågor....Ni vet.
 
 Men nu sitter man här och har egentligen inte kommit fram till någonting alls. Eller kanske allt.

 Skrev mycket dikter när jag var yngre.

 Jag tror vi avslutar med en ikväll...





Du sitter framför mig, som så många gånger förr
Du ler mot mig och sträcker försiktigt fram en hand
Jag tar den i min och ber tyst att det inte skall ta slut igen
Du möter undrande min sorgsna blick

Långsamt för du ditt ansikte närmare mitt.
Du är nära nog för att jag skall höra dina andetag
Dina ögon börjar slutas men jag vill inte stänga mina
Du hinner aldrig se min läpp darra till av förtvivlan

Kyssen är ömsint men samtidigt resolut
När våra läppar möts fylls mina ögon av tårar
Jag ser på dig en sista gång och sluter dem långsamt

Jag känner hur dina läppar långsamt glider ifrån mina
Tåren som rinner över min kind är äkta
Jag vill inte öppna mina ögon
Jag vet att jag är ensam igen.

Långsamt vänder jag mig om i sängen och somnar om
Ensam med hoppet att få drömma om dig utan att behöva vakna igen
Det sista jag minns är att jag formar mina läppar till ord
Nu kan vi vara tillsammans föralltid
Jag älskar dig min ängel…




Godnatt! Nu bär det av till drömmarnas land...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jättejättefin dikt!

2009-04-28 @ 03:22:21
Postat av: Hanna

läste också igenom mina för några veckor sedan. fina minnen :D

2009-04-28 @ 10:43:29
URL: http://hallonhanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0