Inte sjuk mer...

Idag var den stora dagen....Dagen jag skulle börja cykla till skolan!
 Det började bra...hade kollat upp bästa resväg, pumpat däcken, tagit fram nycklar och klätt mig lagom varmt. Jag beger mig ut på vägen och bestämmer mig för att gena på lite småvägar för att sedan hitta ut på den planerade cykelrutten...Problemet blev att jag aldrig hittade ut på den vägen jag borde vara på....
 30 minuter senare cyklade jag mycket stolt...och mycket bedrövad under rälsen lite söder marklandsgatan. Äntligen på rätt väg!

 Nu kanske det var bitterheten över allt letande efter rätt väg...men jag började verkligen se hur idiotiska vissa människor är. Då menar jag naturligtvis de som går mitt i cykelbanan. Jag tror att de tre mammorna som gick i bredd med varsin barnvagn tar hem priset idag...uppskattades mycket av mig och mina medtrafikanter!

 Nae vilken surgubbe jag var nu...



 Dagen fortsatte med en helt meningslös föreläsning i databassökning. Höjdpunkten här var när en student råkade dra ut sladden till sitt tangentbord, varpå vår kunniga databaslärare frågade honom om det här med att sladden dragits ut var ett så stort problem så hon skulle hämta datateknikern....då gick jag...
 Och detta fick mig att börja fundera över hur livet som datatekniker är där....när personalen är så okunnig så de inte vet vad de skall göra om en sladd råkar hoppa ut...funfun!



Well well, dagen fortlöpte med cykling hem-till heden-fotbollssparkande-cykling hem....och nu sitter jag här och känner hur vaderna och låren börjar bli stela efter chockträningen....dom stackarna som har legat i dvala hela vintern....
 


 Nu skall jag leta rätt på något nyttigt recept på något som känns onyttigt....eller något i den stilen!
 Har ni tips så får ni gärna slänga in det i någon kommentar...

 Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: karin

Idag krockade jag nästan med en rullstol (med fyllning) när jag skulle cykla hem från jobbet, det kändes otrevligt men också sjukt kul...Man ska INTE cykla på gångväg har jag nu lärt mig.

2009-04-15 @ 20:13:57
Postat av: Mikaela

Men då tycker jag att du SKA åka!!! :D:D:D

Komsi kom kom! ;)

2009-04-16 @ 01:41:33
URL: http://pumpalens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0