Gone?

Nej, nu är jag tillbaka.
 Det finns, som vanligt, väldigt mycket kul jag skulle kunna ta upp här. Jag skulle kunna lägga upp en bild på en trevlig middag jag tillagat under de senaste dagarna. Eller kanske den fantastiska soluppgång som just nu sker till vänster om mig. Visa er hur solens orange ljus som bryts mot den stilla vattenytan. En båt som ensam åker ut ut hamnen påväg någonstans som nog ingen annan än de ombord på båten vet....
 
Men det tänker jag inte göra.



 Idag kommer mamma och pappa hem igen efter deras långa semester uppe i Fjällbacka. Det kommer vara konstigt att inte ha huset för sig själv längre... Trivs verkligen bra när jag får tid för mig själv. Skönt att kunna sitta uppe och se på film till 04:23 eller kanske börja baka en kladdkaka klockan 01:36.
 Sedan kommer ju VM i friidrott inte hålla på nästa vecka heller... Kan låta tragiskt för er som inte gillar idrott. Men för att försöka förklara det så kan ni tänka er att er favoritserie går, med nya avsnitt som du aldrig sett förr, 8 timmar om dagen i en vecka... Klart ni hade saknat den om den bara slutade sändas sedan...



I slutet av nästa vecka kommer jag flytta in till stan igen också. Jag kommer verkligen sakna landet. Att kunna springa ut på den underbara och välkända "Krügersrundan". Eller att bara kunna lägga sig på balkongen och sola...

Jag skulle kunna prata på om allt jag kommer sakna härifrån men samtidigt kommer jag ju hamna i stan igen, med alla fördelar det har.

 Närhet till uteliv och framförallt till vänner. Många som jag inte kunnat träffa så mycket som jag önskat när jag bott här i Onsala. För att sammanfatta det hela så kan man inte få allt. Men jag får helt enkelt minnas alla underbara minnen från sommaren och se frammåt mot en höst som förhoppningsvis kommer vara ännu bättre...



"Not a bad day... not a bad day at all...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0