"These shoes are made for wal...running"

Idag hade dagen äntligen kommit.
Dagen då jag skulle kunna börja springa som vanligt igen.
Dagen då jag skulle köpa mina:

Asics Cumulus 11
.




Idag sprang jag min första joggingrunda som jag kan minnas utan att få ont i mina mongofötter. Och det kändes underbart. Jag tänker nu promota dessa, mina nya, skor lite. Det första jag upptäckte var att de i stort sett väger lika mycket som 3 hekto fjädrar(304gram för att vara exakt), så när man har dem på sig märks det knappt. Det andra jag upptäckte, efter en tids löpning, var att man bir varm i hela kroppen. Det har jag väl iockförsig upplevt förr, men skillnaden idag var att mina fötter inte blev lika varma som resten av mig. Det var som om det satt ett par fläktar installerade på strategiska platser i skorna. Helt otroligt!

 Nu undrar säkert vissa av er hur man kan bli såhär exalterad över ett par skor. Det undrar jag ockå... så jag tänkte lägga det bakom mig för ikväll och gå vidare...



För jag har ju gjort annat än att handa skor och springa idag. Vädret var ju fint för första gången på rätt länge. Och jag är inte den som är den men jag tycker att jag skall ha lite creds för att vädret blev som det blev, då jag igårkväll faktiskt sade åt Linn att fixa bra väder åt oss idag i utbyte mot att jag skulle köra henne till jobbet imorgon. At least she kept her part of the deal! (Mohaha).
 Men nu gled jag ifrån ämnet igen. Jag har solat. Nu var det ju tråkigt nog så att mitt mp3 batteri gav upp efter 30 minuter och jag därefter höll på att gå åt av tristess och rastlöshet. så jag gick upp efter ungefär en oc hen halv timme. Så mycket för solning...



Den tredje händelsen idag som jag vill ta upp var besöket på willys, där jag träffade Isabelle- min nästangranne från Frölunda. För när vi står och pratar kommer en snäll kvinna(från fiskbilen?)  med massa räksallader och landgångar med räkor och kräftstjärtar förbi och säger att de inte behöver dem. Isabelle, godhjärtad som hon är, lägger direkt undan ett par till sin familj för att sedan skänka en landgång till mig. Kvällens middag var räddad!





Efter denna middag åt jag så mycket godis och drack så mycket coca cola att jag nu sitter här och mår illa. Och smart som jag är så tänker jag använda samma typ av metod för att bota mitt illamånde som jag använder för att bota mitt halsont. Träning!

 Sov gott glada själar, och håll tummarna för att mina situps inte blir ödesdigra...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha 07:15 låter som en härlig sovmorgon ;) Nej men konstigt nog så är det lättare att komma upp vid 4 på morgon en vid 7. Varför vet jag verkligen inte! :P

2009-08-03 @ 10:56:36
URL: http://pumpalens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0