Julen är här...

De senaste dagarna har julstämningen infunnit sig igen i vårt avlånga land... Det började med att jag, inspirerad av ett par förskräckta snöflingor utanför min ruta, satte upp min julstjärna i fönstret. För att förklara hur motiverad jag var så kan jag säga att det tog ungefär 90 minuter då jag var tvungen att sy och tejpa ihop hela stjärnan, som hade råkat ligga under 8 flyttlådor i ungefär 11 månader...
När julstjärnan var uppe och lyste var ju pepparkakor ett absolut måste... Så pepparkaksburken(som alltid står fylld i december) åkte fram i sällskap med ett stort glas mjölk!
Och det var bara början. I lördags firades lilla julafton med nästan hela familjen. Julklappar, julmat och tomte....



Nu sitter jag här i lägenheten efter en lång promenad som involverade en fantastisk solnedgång över Frölundaskogarna. Man blev helt tagen...
Och på lördag sticker jag. Det kommer bli så otroligt skönt att bo på en lite sydligare breddgrad under ett par veckor... Och det skall tydligen vara extra bra väder där nere iår. wohoo!
Just för att jag skall sticka iväg så har jag under en veckas tid genomgått slutsteget i operation-töm kylskåpet för att slippa slänga mat. Det har gått bättre än väntat, och jag hade tömt det igårkväll! Något som kan visa sig som problematiskt när jag skall göra middag ikväll...



Slutligen vill jag säga att jag skall försöka vara bättre på att blogga när jag landat på kanarieön... Det kommer nog hända lite mer roliga saker där, och jag kommer garanterat ha mycket mer energi!
Tune in!



Ha en bra andrahalva på denna trevliga vecka!

Kommentarer
Postat av: Hanna

pepparkaksburken i plåt? :)

2009-12-19 @ 23:13:42
URL: http://hallonhanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0