Saknat dig Spektor...

Sitter och avnjuter en dunk med vatten till toner av Regina Spektor. Trots den tidiga timmen blev det utgång idag... Men det återkommer jag till senare!



Det har ju varit en julafton idag, och därför tänkte jag att jag bör säga något i stil med God jul!
"God jul!"
Dagen började med att jag gled upp ur sängen så tidigt som 0830. Där möttes jag av en trumpetande arvid och naturligtvis en videokamera som dokumenterade allt... Jag har alltid haft svårt för videokameror då de verkligen får med allt. Därför kommer det tydligt synas precis hur mycket (eller lite) sömn jag fått denna natt och hur nöjd(eller missnöjd) jag var med att bli filmad...

När kameran stängts av och jag vaknat till litel insåg jag att regnet hällde ner över balkongen. Tidigare morgonar har jag inte brytt mig om detta, men idag var det riktigt irriterande. Det finns nämligen absolut ingenting att göra när det är sådant väder. Utom en sak.... Så jag åt frukost, och lade mig sedan för att sova vidare.

Jag vaknade flera gånger... Och drömmarna var konstiga... Fick mig som vanligt att tänka mer på henne.. Uhm..



När jag vaknat upp var det sol och dödsvarmt ute. Om ni tänker er att det är 28 grader när det regnar och är kilometertjocka moln så kan ni tänka er hur varmt det är när de försvinner och solen visar sig...
Så jag packade min strandväska och kom överens med syster Anna om att insmörjning var förbjudet idag. Det gällde att ta vara på all sol som erbjöds, trots risken för rödflammiga skuldror...



Efter en dag på stranden med extremt växlande molnighet klampade jag upp för de 19 våningarna och tänkte än en gång lägga mig för att vila, men icke... Det var dags att gå ned och titta på tomten med Arvid. En modern tomte som iår dock inte anlände med helikopter, utan istället åkte vattenskoter. Jag antar att även han rörts av ekonomikrisen...



Han är för söt! Arvid alltså...



Sedan lovade jag ju att skriva lite om utekvällen.. Så det tänkte jag göra.
Det var dyrt, varmt och jobbigt. Jag minns att jag tänkte något i stil med "vad gör jag här? Detta är ju inte ens kul.."
Hade inte Monica varit där hade jag åkt hem direkt jag kom fram... Men vi fick ialalfall en massa fina kort på delar av gänget så det var lite kul iallafall!





Nu tänkte jag lägga mig och hoppas på att vädret blir riktigt jäkla fenomenalt imorgon... Hoppas ni kan hålla tummarna med mig. Trots att jag hört rykten om slask hemma. Ha-ha-ha-ha-ha.
Sorry, jag var tvungen...



God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0