Tropiskt väder, konstiga ballonger och Puerto Rico..

Hallå där, goda vänner!
Nu tänkte jag i ett långt inlägg redogöra för gårdagens spännande strapatser. Strapatser. Det är nog första gången jag skriver det ordet någonsin.
Tillbaka till ämnet. Gårdagen började med att jag som vanligt gled ner till stranden runt 11-tiden för att där spendera min dag med alla våra norska, luxemburgska och tyska gangmembers. Dessvärre började det regna så tidigt som klockan 13 vilket var nog för att alla skulle gå tillbaka till sina lägenheter. Vädret har varit helt galet konstigt och tjocka molntäcken med massor av regn har på tio minuter förbytts till strålande sol och helt molnfri himmel. Jag skulle gissa att luftfuktigheten är minst 80% och temperaturen är aldrig lägre än 25...
Men jag tänker snabbspola förbi min 4-timmars middagslur och resten av eftermiddagen för att hamna i restaurangen Bella Pasta där Arvid just i extas visat oss hur bra han är på att snurra en rockring på marken. Jag är bättre.
Hursomhelst fanns det, som vanligt, en massa clowner som knöt ballonger till barnen på torget. Dock blev vi lite tveksamma när Arvid kom tillbaka med ett "svärd" som såg ut såhär:




Jag låter resten vara osagt.



Senare på kvällen inhandlades en liter smirnoff(11€) som skulle agera stämmningshöjare under kvällen. Det funkade.
Här tänkte jag än en gång låta mina anteckningar från mobilen ta vid. Enjoy!

23:31
Jag tror att en bra kväll är en sådan kväll då man inte en en da gång känner den där verklighetskänslan…. En sådan kväll är ikväll. Det började med lite smirnoff+ 7up på anfi och fortsätter nu med öl och shots på sinatra.. Livet är bra!

23:35
Jag ägnade nu en minut eller två med att stirra ut i luften och försöka förklara just hur bra det är, men misslyckades… Det är helt enkelt för bra… Jag återkommer senare under kvällen. TiK ToK...

00:38
Nu har vi flyttat vidare till harleys. Sa jag att livet är bra?

00:40
Nu helt plötsligt blev jag väskvakt… Jag satt stilla för länge och ”BAM” så hände det…

00:43
Vi har ett mongo vid bordet… Jag vill inte vara för elak nu… Men hon är konstig… Det jobbiga med den situationen är att jag i egenskap av att vara väskvakt inte kan lämna min plats. Hon pratar med mig hela tiden och jag måste bara sitta kvar och ta det!

01:20
Och så måste jag säga att jag saknar dig, min kära fru. Inget är perfekt utan dig…(Grattis på födelsedagen också!)

01:30

Nu fick jag just en five. En five som fick mig att komma ihåg hur mycket jag saknar min goa klass.

En rolig sak till som jag vill nämna är hur underhållande det är att hitta stereotyper i sina festsällskap. Precis som i det där hemma har vi här en Fredrik (i detta fallet Cecilia) som alltid är med i taxin dit och hem, men som sedan försvinner ur folkmassan så fort sällskapet är på plats. Denna person verkar också känna precis alla! Vi har också en Viktor(I detta fall Stefan) som alltid finns att finna i baren, vid bordet eller just utanför klubben med en öl i handen och en tjej mitt emot sig. Nu hände det något intressant här så jag får beskriva resten av sällskapet en annan utekväll..

02:00

Nu spelas en låt som tar mig tillbaka till min och Isabelles semester här. Året då jag tiggde(ja tiggde) till mig en glass för att jag fyllde år. Jag saknar det.

03:10

Jag hoppade i en taxi med lite vänner som skulle ungefär till samma ställe som mig. Ungefär betydde tydligen två kilometer ifrån mig….

03:35

Efter ett par minuters friskt joggande sitter jag nu i sängen och sammanställer kvällen vid min dator. Och en sak måste jag säga. Tonight has been a good, good night…

 



Nu skall jag iväg och äta en halv kyckling, sedan kanske det blir puerto rico igen!
Hoppas ni får en nästan lika bra kväll som jag!
Jag kan också informera om att rätt bild nu finns i gårdagens inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0