Almost perfect...

Vilken toppendag jag haft idag! Jag vet inte om det är ett sammanträffande, men jag har alltid riktigt bra dagar efter jag haft något kasst hänt...
 Började med att jag vaknade runt halv tio...låg och drog mig till tjugo över elva.. Det är nog det bästa som finns med helger...att kunna somna om. Jag brukar sätta så väckarklockan ringer var 8de minut så jag kan gå upp och stänga av den och somna om igen...det kan pågå i två-tre timmar...så skönt är det!

 Men men...efter jag vaknat så började jag pyssla lite inför dagens kalas...Det blev till att dra på sig finstjortan. Sedan kom pappa som skulle hjälpa mig med spisen, spegeln och rullgardinen...Dessvärre var hans borrmaskin helt wasted och ingenting blev gjort. Men fick iallafall lite tips.
 
 Så, iväg till Karinsyster och Patrick! Där väntade massiva mängder av helt otroligt god mat....efter tre portioner besående av bland annat potatissallad, rostbiff, skinka, bröd, cheddar, fransk brie, granatäppleoch  honungsmelon så var jag sådär riktigt jäkla mätt. Ni vet när man tänker att man itne skall äta på flera timmar. Men när detta släppt lite så sitter jag likförbannat där och knör i mig mer potatissallad. Men det är väl ändå lite Spolander-genen tror jag...
 Naturligtvis bjöds det även på tårta...massiv chokoladtårta med grädde...Och även här upprepades föregående händelse, där jag fick sitta stilla för att inte må illa på grund av mättheten. För att fem minuter senare kalasa på min andra bit...

 Sedan bar det iväg hemmåt. Jag hade ju ett riktigt finbesök i form av Annie, som var påväg hem till mig...så jag tänkte att jag kunde försöka hinna peta upp spegeln på väggen med hjälp av en borrmaskin jag fick låna av Annasyster. Efter att ha kämpat med betongväggen i tio minuter insåg jag, lite harmset, att borren var inställd att borra åt fel håll. Jag bytte håll och borrade två hål på 15 sekunder. Men i all min extas över den snabba borrningen så hamnade hålen naturligtvis på fel ställe. Så efter ytterligare fem minuters hammrande och svettande så satt spegeln där...Så hårt så den knappast kommer rubbas inom det närmaste två-trehundra åren..

 Inte långt senare kom Annie, som till min stora förtjusning  var lika mätt som moi...Det var inte bara jag som kommit direkt från ett kalas.
 Vi spelade ett par omgångar skitgubbe, där jag fick storstryk...Och då jag med min otur i kärlek faktiskt borde ha tur i spel (ordspråk stämmer alltid till 100%), så får jag helt enkelt anta att skitgubbe är ett spel som grundas helt på skicklighet!
 Ett par minuter senare satt vi precis där vi suttit och spelat kort förut. Men med en pizzaslice (alá Kebabspecial) i vänster hand och ögonen fästa på en latexklädd melodifestivaldeltagare. Inte okej.
Men vi kom överenns att första mello(!)-delfinalen var helt okej. Vi blev fästa vid tre av låtarna, och jag tyckte tillockmed att hon som är uggla(fast tjej) var bra! Trots att jag brukar ha lite svårt för henne....

 Tyvärr flyger ju alltid kvällar iväg och ett ögonblick senare var jag påväg hem från musikvägen efter att gentlemannamässigt ha följt min kamrat till vagnen. Det var då MIA - Paper planes började spelas i mina ögon. Jag böjer huvudet bakåt och låter duggregnet falla över mitt ansikte...ler från öra till öra...It has been a good day today!





Sodium Yes. Klocka.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hörrudu! :P Jag kanske vet att fyllon flåsar för att jag jobbar i en taxiväxel på fredag- och lördagnätter? :P Jag pratar med mer fyllon än vad du någonsin kommer göra ^^ proud

2009-02-08 @ 05:54:30
URL: http://pumpalens.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Förresten så tycker jag att du har varit jätteduktig! Fixat spegeln och allt! :D Trots alla motgångar med borrar.. ;)



Heja Henrik!!

2009-02-08 @ 05:59:11
URL: http://pumpalens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0