Bollar och benbrott i Båstad...

Jag har lyckats bli sjuk. Efter att ha ignorerat ett par månaders halsont så har jag nu lyckats få både feber, hosta och en uppgraderad värre version av halsontet. Inte kunnat jobba heller, men drogade ändå ner mig med ipren igår för att besöka dag tre på tennisveckan i Båstad.
 Drömkvartetten bestod i mamma, jag, systerKarin och systerKarins man Patrick. Vi lämnade Oscarsberg vid halv tio på onsdagsmorgonen och var framme i Båstad redan kvart i elva. Karin nekar dock att hon någonsin låg över den tillåtna hastigheten 120km/h. Hmmm...

 Men ingen av oss hade något emot att komma fram tidigt. Vi rekade lite och hittade snabbt ställen där godis, glass och annat nödvändigt kunde inhandlas. En baguette med jättenyttig skagenröra svaldes i det närmaste hel, varpå vi mätta och belåtna äntrade centercourtens läktare. Det första tre matcherna saknade svensk medverkan och kommer därför inte  omnämnas här, då många av er konstiga människor som jag vet läser detta inte har ett gediget sportintresse.

Tänker dock hedra forne världsettan Marat Safin med en bild då det är hans sista år på touren. Han verkade också ha ett gott sinne för humor...
 Till höger ser ni familjemedlemmar med Båstad beach i bakgrunden..

                                           



Middagsdags! Och det skulle krävas en lång promenad för att uppfylla denna plan. Men svettiga och förväntansfulla satt vi lite senare och väntade på ryggbiff, lövbiff, pizza och lax. Värmen var påfrestande så vi lade oss för att vila lite i skuggan i väntan på kvällens underhållning och huvudmatch.
 Värmen var påfrestande, men snart skulle den nyckfulla svenska sommaren göra sig påmind. När vi sitter och väntar på att underhållningen skall sätta igång drar mörka moln in över arenan. Helt plötsligt slår en blixt ner och följdes av ett KRACK som ekade i arenan. Ett par personer inklusive mamma och syster blir rädda och börjar dra sig in under taket i hotellet som sitter ihop med arenan, men jag och Patrick satt modiga kvar och höll platserna. Ett par sekunder senare börjar droppar stora som elefanttårar falla. Ytterligare ett par sekunder senare börjar ett i det närmaste tropiskt regn falla. Jag har aldrig sett något liknande och nu började jag och Patrick snabbt röra oss mott en trappa på arenans kortsida. Halvvägs ner för denna får vi nästa otäcka överraskning. En äldre kvinna har fallit och brutit ett ben. Skrapat upp huden så benet syns. Jag skall inte beskriva det mer än så för då mår jag bara dåligt.



Japp..ett par sekunder senare blandades skyfallet ut med hagel.



I allt regn fick jag uppdrag att hämta fyra lila ponchos från Sony ericssonbåset på området, som vi kunde ha på oss. När vi senare satte oss för att titta på underhållning slogs vi av en vy som skvallrade om att vi inte var de enda som tänkt på detta..



Observera käcka Måns som uppträder iklädd tennisoutfit. Något som senare förklarades med att han spelade ett par bollar med Kulti, Björkman och Tomas Johansson.



Sedan blev det dags för sunset tennis. Söderling mot Vliegen.

                                

En blixtsnabb match som var slut på 53 minuter... På det hela en riktigt skön dag trots all dramatik och sjukdom...

 Nu skall jag lägga mig för att vila lite igen. Hoppas ni har det bra och att jag kryar på mig!
Laters

Kommentarer
Postat av: Hanna

vilket drama! se nu till att krya på dig ordentligt ;)

2009-07-16 @ 19:28:07
URL: http://hallonhanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0