En riktig toppenvecka!

Vem hade någonsin kunnat tro att jag skulle ha så kul denna vecka...
 När jag jobbade i fredags kom min favoritgranne och gamla klasskamrat Sofia förbi affären och frågade om jag hade lust att hänga med på lite cocktailparty senare den kvällen. Tyvärr jobbade jag heldag lördag och började redan 0845 så jag tackade nej. Det var iallafall planen...
 Sju timmar senare står jag framför spegeln i huset och rättar till skjortan. Jag har blivit övertalad att agera bartender på ett cocktailparty hos min granne. Och det som gör historien än mer intressant är att alla mina vänner känner mig som den som gör sämst drinkar i Västra Götalands län... Eventuellt i hela Sverige.
 Som tur var fick jag mycket hjälp, och det slutade med att alkoholen tog slut runt tolv. Då jag, precis som planerat gick hem nykter och lade mig för att få en god natts sömn inför lördagens långa arbetsdag.        

 Nej så gick det inte riktigt till..

 Jag hade en toppenkväll och experimenterade bland annat fram en ny drink med Anna. Vi slog våra egon ihop och döpte den raskt till Henrik Svärd. En kombination av våra namn som vi tyckte klingade bra i allas öron... Dessvärre var det bara jag som drack upp min. Jag är ju van vid vidriga drinkar....

Jag träffade mycket annat trevligt folk, och hade en riktig toppenkväll.. Något som kanske syns i mitt leende på bilden här nedan.



Tack Sofia!



Efter denna toppenkväll kunde man tro att min roliga vecka var till ända. Icke!
 Idag kom min gamla klasskamrat Maria från systiden över för sol bad och kul. Och det blev det också... Med lite av en slowstart på solfronten så slutade det iallafall med ett par dopp och flera timmars solning. Något som toppades med pastasallad, kanelbullar och (nästan)hemlagad pizza.
 Vi tittade naturligtvis också på den maratonlånga Wimbledonfinalen. Roddick förlorade tyvärr... Något som vi egentligen inte var helt heartbroken över. Trots att jag hejade på honom lite extra på slutet.
 


Nu sitter jag här med ett leende och tänker igenom en oväntat bra vecka. Och nästa vecka kommer bli bättre...jag känner det på mig.



 Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0