En rosa plattång...

Gick upp tidigt idag. Iallafall med tanke på att det är en av mina lediga dagar denna sommar. Vädret var molnigt, men det berörde inte mig nämnvärt. Sol kommer jag garanterat få ändå i sommar. Dagens plan var att jag skulle gå till frisören och få en lite ny frisyr...
 När jag kommer dit blir jag tilldelad en frisörska(säger man så?) och fick sätta mig ner i väntan på min nya frisyr. Det klipptes skars och kammades i närmare 40 minuter. Efter viss diskussion om längd i nacke, uppe på huvudet och lugg så var vi överens. Då började hon dra någon hårprodukt genom mina lockar... Jag tyckte det såg lite konstigt ut till enbörjan men tänkte att det inte spelade så stor roll... Jag fönades varpå ännu en hårprodukt åkte fram. Lite imponerad blev jag då all denna energi lades på att snygga till håret lite utan att jag ens bett om det. Sedan händer det. Helt utan förvarning tar hon fram en rosa plattång och börjar platta mitt hår. Jag fick bita ihop för att inte brista ut i gapskratt. Jag var plötsligt galet lycklig att jag inte satt på fönstersidan. För jag hade ju blivit tvungen att eliminera alla eventuella vittnen till detta. ..

 Nu sitter jag här med mitt nyplattade hår toppat med 5 olika hårprodukter... Ville naturligtvis föreviga detta minne med en bild.



Naturligtvis med en löjligt seriös pose!



Men ärligt talat så blev jag iallafall nöjd med klippningen... Och jag fick ju en rolig historia att berätta för er.
 Nu blir det lite pluggande här. Förhoppningsvis det sista för i sommar...

 Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det var en hemsk upplevelse kan jag säga! Skönt att du tycker så iaf ;)

2009-07-10 @ 02:57:26
URL: http://pumpalens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0