Spis och glass i goda lass!

Äntligen!
 Efter tre dagars ihärdigt sökande har jag till slut fått tag på en spis...Men jag får ju faktiskt ta och berätta om hur jag och pappa(som har varit nyckelspelare i sökandet) till slut fann den...
 
 Det började med att vi i torsdags åkte till "Edwin´s vitvaror" som, inte helt oväntat, säljer begagnade vitvaror till vad de  anser är låga priser. Edwin heter, lite mer oväntat, i själva verket Slobo och verkade mest vara ute efter att kränga en spis till oss för att sedan lura oss med någon hög fraktkostnad...Trots att det var "fri frakt" enligt hemsidan....
 Det var också vid detta laget vi insåg att jag behövde en spis som använda sig av en-fas....90% av alla spisar på marknaden är tre-fas. Lycka till Henrik!
 
 Andra dagen besökte vi SAAD hushållsmaskiner där Amed vänligt bemötte oss och sålde en begagnad elektrolux med keramikhäll till mig....Lycklig åkte jag hem och antog att det problemet var ut världen. Amed hade varit trevlig och erbjudit oss ett års garanti. Helt klart mer pålitlig än Slobo!
 Senare på kvällen ringer dessvärre Amed upp och säger att spisen varit felmärkt. Det var en tre-fas spis jag hade köpt. Naturligtvis beklagar han misstaget och jag behöver inte köpa den längre.....Men jag stod ju fortfarande spislös!

Jag kommer i kontakt med Edy som på blocket säljer en hel massa spisar...Vi bestämmer oss för en av dem och jag+far åker över för att hämta den idag. Allting går toppenbra och Edy, som helt klar besitter en säljares sinne för humor, kränger nästan också ett kylskåp till mig. Spisen blev, iallafall, till slut en Gorenje EC7505E-SW och ser ut såhär i mitt fina schacksrutig-gröna kök.












I övrigt tycker jag också att det är helt kalrt nämnvärt att jag åt en fantastiskt god dessert igårkväll!
 Det hela började med att jag, efter visst samspråk med Isabelle, kom fram till att jag misslyckats helt med att äta sötsaker denna godisfredag(endast 200 gram toblerone hittills).
 Då kom jag på att jag hade lite godsaker i skafferiet...Glass, strössel (chokolad samt karamell) och nutella...Sedan fick jag en snilleblixt och mixade ihop alltsammans...resultatet blev bland det godaste jag ätit någonsin i glassväg...











Nu sitter jag här lycklig och väntar på att det skall bli kväll så jag och Maria kan testa spisen under vår lördagsmiddag...Det vankas tacos...Mumma!
 Ni får ha en fortsatt trevlig helg så hoppas jag få tid att skriva igen imorgon!
 
The Proclaimers - I'm Gonna Be(500 Miles)



Kommentarer
Postat av: Becca

Förvarar du glass än mellan lakanen än? eller har du börjat använda kylen * ;)

2009-03-21 @ 20:39:22
URL: http://toksmula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0