Foundations.

Jag utlovade ju er bilder på mina nyinköpta möbler för någon vecka sedan, och tänkte faktiskt hålla det löftet. Dock har inte lyktan funnit sin plats på väggen riktigt än... delvis för att jag är livrädd att den skall ta med sig en bit av väggen för att sedan fort falla till golvet i lägenheten. Något som, då den är tänd, skulle leda till att en deciliter brinnande etanol hamnar i hela min lägenhet. Men det är miljövänlig etanol....
Jag har iallafall gett mig själv löftet att provborra för att se vad det är för material innan jag börjar sätta upp den för real...

Här kommer bilderna som det ser ut nu









häromdagen kom jag på hur längesedan det var jag skrev något känslosamt eller helt meningslöst där jag bara nämner till exempel hur mycket jag hatar när folk går på spårvagnen innan man hunnit av eller hur jobbigt det är när folk sitter med så dålig andedräkt på spårvagnen så man får byta plats (hände i tisdags).
För att först beta av känlodelen så måste jag börja med att säga att det är väldigt krångligt att sätta ord på något så abstrakt... Särskillt när det är nog svårt att ens själv förstå vad man vill själv. Men det är väl därför det är så himla bra när det väl funkar också... Det som är svårast att uppnå är också det bästa som finns.

Finns det inte en amerikansk film som slutar med ungefär de orden? Uhm...



Har ni någon god vän som ni tycker är helt underbar och samtidigt en riktigt god och snäll människa. Men ni vet att ni inte är en match. Tänk det som en färgskala där ni är gröna båda två... fast du är ljusgrön och din kamrat är så mörkt grön man bara kan bli. Du vill vara snäll mot din vän och på ett sätt vara dennes vän. Men det fungerar inte.
Och man kan inte göra slut med en kompis... Det har jag lärt mig från Seinfeld. Och nu glider jag in på ett sidospår, men förvånansvärt mycket i den serien stämmer ganska bra överens med verkligenheten...
Vad gör man i en sådan situation? Det blir som att göra slut med en flickvän som är en dröm... Men inte min dröm...
Oj, vad mycket metaforer det blir ikväll... Eller?



Tror du att du kommer spendera resten av livet tillsammans med någon som du redan känner... Eller kommer slumpen föra dig någon helt annanstans, där du möter en ny människa som du vill spendera din tid med?



Dags att börja göra sig iordning för sängen... Godnatt allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0