Guld!

Jag hade tänkt dedikera ett inlägg till hur underbart det var med guldmedaljen som Charlotte Kalla bärgade i förrgårkväll, men blev idag än lyckligare då Björn Ferry helt osannolikt tog hem ett guld på herrarnas jaktstart.
Men jag tänker ändå nämna hur jag älskar att se Kallas leende värma upp ett helt jordklot, eller se när hon står i sin stickade blågula mössa och säger att "det är helt crazy" att hon tagit ett OS-guld.
Man blir helt varm i hela kroppen!

Dagens guld då... Jag tänker inte sticka under stolen att jag och en vän länge levt under mantrat "don´t turst the Ferry" då denne ofta gav stora förhoppningar men sköt bort sig i slutändan. Därför kändes det nästan ännu bättre att det var just han som motbevisade oss helt, och tog hem en helt oväntad seger efter att ha startat över en minut bakom ledaren. Detta efter att han råkat ut för dåligt väder under sitt första lopp och trots perfekt åkning och skytte inte lyckats komma bättre än åtta.

Jag kan nog skriva om OS hur mycket som helst, men jag skall bespara er det då jag vet att större delen av mina läsare troligtvis inte är så intresserade... än!

Nu skall jag se kvällens sista aktivitet för idag. Ryssland - Lettland i herrarnas ishockeyturnering.



Vill avsluta med att lägga in en bild på min himmelska periodpaus-fruktsallad!





Godmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0