Så var det ju det där med att vara hemma igen...

Som ni vet är jag väldigt omotiverad att skriva när jag är hemma.. Och det är min ursäkt till mitt 1½ vecka försenade inlägg.

Sedan måste jag säga att chocken att komma hem till temperaturer som är 25-40 grader lägre än vad jag levt med i tre veckor också spelat in. Jag har lämnat lägenheten 4 gånger sedan jag kom hem... Motivation...
Men lite saker har jag hunnit med. Det blev kladdkaksbak hos Isabelle i helgen, storstädning av lägenheten i onsdags och lägenhetsreparationer igår. Detta då min rullgardin havererade och släppte från väggen. Naturligtvis studsade den mot min panna innan den retligt slog i marken.. Jag lyckades också få med mig hela uttaget från väggen när jag skulle dra ut en sladd... Tur att lim fixar allt!
Snyggt blev det också... intalar jag mig..



Men tanken var ju att jag skulle sammanfatta resan lite. Det tänkte jag göra genom att ta upp de tre bästa och de tre sämsta sakerna som hänt sedan jag åkte ner... Nytänkande va?

Det bästa:
1. Nyårsafton.
För er som läste det jag hade att skriva efter den kvällen så förstår ni säkert varför nyår tar hem topplaceringen iår. Det fanns god mat, världens bästa familj, goda vänner, fyrverkerier, katter och, tro det eller ej, faktiskt lite kärlek...
Myten om att kvällar som har höga förväntningar på sig alltid blir dåliga är krossad..

2. Tre sista kvällarna med katterna.
Med en vecka kvar åkte nästan alla jag känner där nere hem. Detta ver jättetråkigt, då jag troligtvis inte kommer få träffa dem förän om ett år. Detta hade varit den sämsta veckan på länge om det inte varit för att mina favoritkatter hållt mig sällskap och gett mig the time of my life. Roligt att få festat lite med Joakim, Mattias och Josefine också.

3. Vattenlandet.
Vattenlandet måste ta hem tredjeplatsen.  Det var så oväntat och så fantastiskt kul. Vädret var perfekt, sällskapet var det bästa möjliga och rutchbanorna var gudomliga. Det ver en dag jag sent kommer att glömma...


Det värsta:
1. Tanden.
Jag råkade än en gång slå ut en liten bit av en tand. Ännu en gång en ren olyckshändelse, men det blir dyrt och det förstörde en hel kväll.

2. Vecka 51.
Vädret hindrade oss från att gå ned till stranden. Det försenade allt kul som hände senare under semestern. Hade vädret varit bättre hade jag fått mer till med alla mina goda vänner.

3. Nostalgisorg.
Jag tror fler än mig har råkat ut för detta. Det händer mig varje år... Men iockmed att denna jul-nyår var den bästa någonsin så har jag nu hamnat i den djupaste nostalgisorgen på länge. Jag saknar tiden och vet att jag aldrig kommer kunna få en likadan semester igen. Jag får helt enkelt försöka tänka att nästa gång kanske blir ännu bättre....



Nu skall jag iväg och köpa fyllning till mitt kylskåp. Jag hoppas ni får en trevlig måndagkväll, för imorgon är allt över... Då börjar skolan igen

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0