Bakgrundsmusik

Idag har varit en av de tuffaste tvättdagarna i mitt liv. Jag har gått igenom nästan allt som går att tvätta och landade stolt på 6 maskiner. Klockan halv tolv gick jag ner för första gången och nu, strax före sju kom jag upp med den sista torra tvätten från torkrummet. Det hela fick också en guldkant när jag träffade en mycket trevlig och pensionärig pensionär som gav mig en 20 minuter lång utläggning varför det är viktigt att ha lås på dörren när man har kläderna i sitt torkrum. Något jag naturligtvis aldrig riktigt tänkt skulle behövas... Det underbara är att hon, precis efter att ha förklarat hur lätt det är för någon från utsidan att ta sig in och bara ta allting, säger att hon bott här i över 30 år och aldrig hört att någon blivit av med ett enda plagg. Pensionärer...



Detta var dock inte den enda anekdot jag har för er idag. För jag har också kommit fram till att precis allt kan göras roligare med rätt bakgrundmusik. Det började med att jag tog mig ner till den lokala Lidlbutiken för att lyxa till middagen lite. Då jag kom direkt från tvättstugan hade jag ovanligt nog med mig min kära mp3-spelare och skötte hela shoppingrundan med musik i öronen. Först här insåg jag hur mycket mer dramatiskt det blev att välja varor med en stämmningsful låt i lurarna. Bröd valdes till The Final Countdown' och jag kände nästan en lätt rysning när jag till slut lade en limpa med fibertoast i korgen till de ljuva tonerna av Europe...
Klimaxet i handlingen kom dock när jag kom till plockgodiset. En plats jag noga försökt undvika, då jag själv känner till hur lättpåverkad jag blir av en seg råtta som ser på mig med "den" blicken..
Som befarat var jag fast direkt, och till filmmusiken från American Beauty (scenen med Angela Hayes och rosorna) plockade jag dramatiskt bit efter bit. Jag är lite rädd att jag till och med började röra mig lite i takt till musiken...

Efter ett par minuter tog musiken slut och jag styrde stegen mot kassan med tankar om vilka andra tråkiga sysslor som kan livas upp med lite musik...






En seg råtta med "den" blicken...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men ÄNTLIGEN en uppdatering !! ;)

2010-10-24 @ 11:49:12
URL: http://soetmongo.blogg.se/
Postat av: Stili

Den där pensionären verkade lite härlig på något vis...

Förövrigt skriver du väldigt trevligt!

2011-12-27 @ 19:46:18
URL: http://stilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0